Friday, May 11, 2012

Belajar Sayang Diri


“I must learn to love the fool in me the one who feels too much, talks too much, takes too many chances, wins sometimes and loses often, lacks self-control, loves and hates, hurts and gets hurt, promises and breaks promises, laughs and cries”
 - Theodore Isaac Rubin.

· sayang diri sendiri. tu je yang nak disampaikan melalui quote kat atas
·  atau boleh kita katakan, menerima diri sendiri itu baik supaya kita melihat dunia dengan perspektif yang lebih baik
·  menurut apa yang saya faham dari quote ni, manusia tak ada yang sempurna
·  semua manusia sama, ada kelebihan ada kekurangan
·  dan kita tak patut down kan diri sendiri
·  saya mengaku saya ni emosional jgk, suka down kan diri, saya rasa dah masa saya berubah
·  sebab dah sampai satu tahap kita kena berfikir secara matang dan berpandangan jauh
·  saya cuba, ya cuba untuk senyum selagi mampu
·  dan belajar ada perkara yang kita kena ikut seperti yang telah ditentukan
·  i'm putting my efforts to change here, to be a better person insyaAllah
·  dan saya terima nasihat dengan terbuka, take challenges, dan terima kekalahan atau kejatuhan
·  tak setiap masa kita boleh atau mampu berada di atas, teringat satu ayat "You wanna be on top???"



Tuhan maha Adil, telah dijadikan kita ni semua ada potensi masing masing. TIPU lah kalau kita kata kita tak ada apa yang nak diketengahkan, kita tak ada apa yang special atau hebat, atau kita tak setanding orang sekeliling kita.

ada seseorg yang cakap tapi tak ingat dah sapa-sampai bila kita nak takut dengan apa orang kata???? bila lagi kita nak tunjuk potensi diri??? dan jangan mudah down dengan apa orang kata atau apa mereka akan kata.
selalu je saya rasa macam tu, tapi sampai bila kita nak maju kalau macam tu kan kan? ohhh sorry emosi tidak stabil seketika. hi3. as slm.




No comments: